دسر نانایمو بار

25/بهمن/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

دسر نانایمو بار : نانایمو بار یک دسر کانادایی است که در کنار غذا سرو می‌شود. از نظر ظاهری مانند دسرهای دیگر به نظر می‌رسد اما با ویژگی منحصربه‌فرد خود در طعم، مواد اولیه یا برخی از رازهای مربوط به منشأ یا پخت‌وپز آن متفاوت می‌شود.

نانایمو مانند کیک پنیری به نظر می‌رسد اما یک دسر شیرین هست که به‌عنوان پایه از خرده‌های ویفر درست می‌شوند و در وسط آن مایه کیک با طعم کاستر یا شکلات استفاده می‌شود، سپس روی آن‌ها شکلات قرار می‌گیرد.

نام این دسر شکلاتی از شهر نانایمو، در بریتیش کلمبیا، گرفته شده که پس از جنگ جهانی دوم در معرفی این دسر به سراسر کانادا نقشی مهم داشت.

ما در هانا کیک برای رفاه حال مشتریان خود تصمیم گرفتیم بستری آنلاین برای سفارش انواع کیک‌ ، دسر و شیرینی راه بیندازیم تا بتوانیم خدمات را به بهترین شکل به مشتریان خود ارائه دهیم.

فروشگاه اینترنتی هانا کیک دارای مجوز فعالیت است و زیر نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند. به همین دلیل تمامی کیک‌ها را با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه آماده و برای مشتریان ارسال می‌کند.

نانایمو بار در سال ۲۰۰۶ در نظرسنجی خوانندگان نشنال‌پست به عنوان «محبوب‌ترین دسر کانادا» انتخاب شد.

این دسر از ۳ لایه تشکیل شده، لایه زیرین که پودر بیسکویت و انواع آجیل و کاکائو است. لایه دوم که حالت کرمی دارد و لایه رویی که شکلات است.

مواد لازم دسر نانایموبار

مواد لازم دسر نانایموبار
کره نصف پیمانه
پودر کاکائو یک سوم پیمانه
پودر شکر یک چهارم پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
بیسکوییت پودر شده یک و سه چهارم پیمانه
پودر نارگیل سه چهارم پیمانه
گردو خرد شده نصف پیمانه
مواد لازم برای فیلینگ
کاسترد یا پودینگ وانیلی ۲ قاشق سوپ خوری
خامه ۳ قاشق سوپ خوری
پودر شکر یک و نیم پیمانه
مواد لازم برای تا پینگ
شکلات تخته ای تلخ ۱۱۳ گرم
روغن مایع ۲ قاشق چای خوری


مرحله اول تهیه نانایمو بار

برای تهیه دسر خوشمزه کانادایی نانایمو بار در ابتدای کار لایه کراست را تهیه می کنیم. قالب یا ظرف مربع را با کاغذ روغنی می پوشانیم به صورتی که کاغذ تمام دیواره ها را پوشانده و از دیواره ها بلندتر باشد تا بتوان به عنوان دستگیره از آن استفاده کرد.

مرحله دوم تهیه نانایمو بار

در این مرحله شکر و پودر کاکائو را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بن ماری قرار می دهیم تا کره ذوب شود و شکر حل شود. سپس در حالی که با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود، تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله سوم تهیه نانایمو بار

سپس به هم زدن مواد به صورت متداوم ادامه می دهیم تا ترکیب شفاف و غلیظ شود. تخم مرغ با حرارت بن ماری پخته می شود ولی با هم زدن مداوم از تکه تکه شدن آن جلوگیری می شود. در ادامه ظرف را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم تهیه نانایمو بار

سپس بیسکویت پودر شده و پودر نارگیل و گردو را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می نماییم تا ترکیب یک دست شود. مواد را کف ظرف ریخته و خوب فشرده می کنیم. سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا کراست سفت شود.

مرحله پنجم تهیه نانایمو بار

در این مرحله به تهیه فیلینگ می پردازیم. برای این کار، کره را با همزن زده تا کاملاً کرمی و نرم شود. سپس کاستارد و خامه را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا به خوبی یکدست شوند. پودر شکر را کم کم تا جایی که به دست آید، اضافه می کنیم.

مرحله ششم تهیه نانایمو بار

اگر نخواهیم خیلی شیرین شود می توانیم مقدار پودر شکر را کم کنیم. کاستارد کره ای را روی کراست پهن می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. در این مرحله به تهیه تاپینگ می پردازیم. برای این کار، شکلات تخته ای خرد شده را به روش بن ماری ذوب می کنیم.

مرحله هفتم تهیه نانایمو بار

سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. و اجازه می دهیم شکلات ذوب شده خنک شود. سپس آن را روی فیلینگ ریخته و سطح آن را کاملاً صاف می کنیم و دوباره ظرف را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد. حدود ۲۰ دقیقه بعد در یخچال استراحت کرد،

مرحله هشتم تهیه نانایمو بار

دسر را بیرون آورده و به قطعات دلخواه تقسیم می کنیم و دوباره آن را به یخچال بر می گردانیم تا کاملا سفت شود. در صورتی که دسر برای برش زیاد سفت بود و به مدت ۱۰ دقیقه آن را در محیط قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس برش می زنیم.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها