ماکت کیک چیست و چه کاربردی دارد؟

13/اسفند/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

ماکت کیک چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از ترفندهای خیلی رایج که معمولاً در تهیه کیک‌ مراسم‌های مختلف به خصوص جشن عروسی‌ها به کار گرفته می‌شود، استفاده از ماکت کیک است. در این مقاله می‌خواهیم شما رو بیشتر با کاربرد ماکت آشنا کنیم، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ماکت کیک، در واقع یک کیک جعلی یا فیک (غیر قابل خوردن) از جنس یونولیت، فوندانت و نمد است که معمولاً به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها در مراسم‌های مختلفی چون تولد، عروسی و … به همراه کیک واقعی (به این شکل که یک یا چند طبقه ماکت و مابقی طبقات کیک اصلی است) یا حتی به جای آن استفاده می‌شود.

خوبی ماکت کیک به این است که هم ارزان تر است و باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می شود و هم اینکه ماندگاری بالایی دارد و شما با یک بار خریدن ماکت می‌توانید آن را در مراسم‌های بعدی خود نیز استفاده کنید.در ادامه سعی کردیم از جنبه‌های مختلف به بررسی ماکت کیک بپردازیم، تا بهتر متوجه شوید چه زمان‌هایی و چرا باید از ماکت استفاده کنید و اصلا کاربرد ماکت کیک چیست.

1- از نظر اندازه

گاهی اوقات تعداد مهمان شما آنقدر زیاد نیست که نیاز به یک کیک بزرگ یا چند طبقه داشته باشید، اما به دلایلی هم ممکن است که نخواهید یک کیک کوچک سفارش دهید. به عنوان مثال ممکن است در کل 100 مهمان داشته باشید اما بخواهید یک کیک پنج طبقه بخرید، اگر یک کیک واقعی با این اندازه بخرید، مطمئناً حجم عظیمی از کیک به طور اجتناب‌ناپذیری به هدر خواهد رفت.

در چنین مواقعی می‌توانید به اندازه کافی کیک سفارش دهید که برای مهمانان سرو کنید و برای بالا بردن کیک و اضافه کردن طبقات به آن از ماکت کیک استفاده کنید. یا یک کیک چند طبقه و با دیزاین کامل با استفاده از ماکت سفارش دهید و یک کیک واقعی با ظاهر ساده‌تر به طور جداگانه سفارش دهید. با این کار هم می‌توانید یک کیک شیک و مجلل داشته باشید و هم از اسراف شدن کیک جلوگیری کنید.

2- از نظر ماندگاری

گاهی اوقات عوامل طبیعی از قبیل دما، رطوبت، و سایر عواملی که نمی‌توان آن‌ها را پیش بینی یا کنترل کرد، تعیین می‌کنند که کدام نوع کیک بهتر است برای مراسم تهیه شود.به عنوان مثال اگر جشن شما در یک روز بسیار گرم تابستانی است و می‌خواهید برای مدتی طولانی کیک خود را در معرض نمایش قرار دهید، بهتر است یک ماکت کیک جدا از کیک اصلی تهیه کنید، تا در طول مراسم خیالتان از سالم ماندن ظاهر کیک راحت باشد. سپس کیک اصلی را در زمان مناسب بیاورید تا در بین مهمانان سرو کنید.

در چه مناسبت‌هایی می‌شود از ماکت کیک استفاده کرد؟

شما می‌توانید در انواع جشن‌های مناسبتی مثل جشن تولد، جشن دندونی، نوروز، شب یلدا، سالگرد ازدواج، جشن عروسی، نامزدی و خیلی از مراسم‌های دیگه از ماکت به همراه کیک اصلی استفاده کنید و هیچ محدودیتی از این نظر ندارید. ماکت کیک را می‌شود در فضاهای باز و برای ثبت عکس‌های جذاب و به یادماندنی از مراسم‌های مختلف نیز استفاده کرد. از این رو می‌تواند گزینه خوبی هم برای صاحبان آتلیه‌ها باشد که به جای فتوشاپ یا کیک واقعی از ماکت در عکاسی‌های خود استفاده کنند.

ماکت‌های کیک معمولا اقتصادی‌تر از کیک‌های واقعی هستند. البته دلیلش این نیست که فوم استفاده شده در آن ارزان است. بلکه به این خاطر است که قنادان دیگر مجبور نیستند قبل از تزیین آن، زمان زیادی را صرف پختن کیک بکنند.
آنچه که در هر دو کیک واقعی و ماکت کیک ثابت است، روند تزیینات آن‌هاست. و این گاهی اوقات طولانی‌ترین و وقت گیرترین قسمت تهیه‌ی کیک است. به همین دلیل ماکت‌های کیک بر اساس سطح پیچیدگی و جزئیات تزیین آن‌ها قیمت گذاری می‌شوند.

به عنوان مثال اگر کیک شما دارای تعداد زیادی گل‌های خوراکی یا تزیینات پیچیده‌ای باشد، قیمت نهایی آن ممکن است نزدیک به قیمت یک کیک واقعی باشد (حدوداً 80 تا 85 درصد از قیمت یک کیک واقعی)، اما اگر مدلی که انتخاب می‌کنید ساده‌تر باشد قیمتی نهایی حدوداً 70 تا 75 درصد از قیمت کیک واقعی خواهد بود.

3- از نظر ظاهری

همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم، ماکت کیک همانند کیک واقعی تزیین می‌شود و مهمانان متوجه نمی‌شوند که آیا واقعی است یا نه (مگر اینکه بخواهند از نزدیک کیک را با دستشان فشار دهند.)، از این رو اگر نمی‌خواهید اصلا در مهمانی یا مراسم‌ مورد نظرتان کیک سرو کنید یا فقط یک کیک کوچک می خواهید سفارش دهید، اما از طرف دیگر می‌خواهید یک کیک نمادین داشته باشید که هم در دیدرس مهمانان قرار بگیرد و هم در عکس‌های شما حضور داشته باشد، ماکت کیک از لحاظ ظاهری می‌تواند کاملاً شبیه یک کیک واقعی به نظر برسد و نمای زیبایی هم به عکس‌های شما ببخشد.

تاپر چیست؟

به موادی که در بین لایه‌های کیک و یا روی آن، برای تزیین و نیز خوشمزه‌تر کردن کیک قرار می‌دهند، فیلینگ گفته می‌شود.

تاپر نامی است که این روز ها بسیاری از فعالان لوازم قنادی یا هنرمندان عرصه کیک و شیرینی از زبان یکدیگر می‌شنوند یا ممکن است نوعی از آن را دیده باشند اما اساسا تاپر چیست ؟ تاپر به زبان ساده آخرین چیزی است که بعد از کامل شدن کیک برای تزیین روی آن قرار می گیرد. اینکه تاپر چیست را بهتر است با تصاویر انواع تاپر که تا انتهای این صفحه است مشاهده کنید. تاپر های انواع و اقسام بسیار متنوع و جذابی دارند که با هم بیشتر در مورد تاپر کیک خواهیم دانست.

در مورد تاپر کیک، تاپر آخرین قطعه پازل کیک است که بعد از پختن و تکمیل دیگر مراحل تزئین کیک بر روی کیک قرار می گیرد تا زیبایی و چشم نوازی آن را چند برابر کند. از تاپر های چوبی و مولتی تا تاپر های ترکیبی جدید و… از انواع تاپر هستند که هر سلیقه‌ سخت پسندی را هم به خود جذب می‌کند.
گستردگی جواب به تاپر چیست را میتوان با مثال هایی از جمله تاپر حکاکی هپی، مینی تاپر های پرفروش دیواره کیک، عدد شمعدار و حتی تاپر شاخه گوزن گسترده تر دانست. حتی تصاویر را هم با اضافه کردن المان های بصری را تبدیل به تاپر کرد! که همه اینها در این مجموعه امکان پذیر است.

بنتو کیک یا کیک لانچ باکس چیست؟

بنتو کیک یا کیک لانچ باکس کیک‌های تک نفره یا دو نفره مخصوص پذیرایی هستند. ایده آن ازکشور کره جنوبی نشات گرفته است. بنتو کیک در واقع همان کیک‌های معمولی هستند ولی در ابعاد کوچک‌تر سرو می‌شوند. شما برای تمام مناسبت‌های مختلف می‌توانید از این نوع کیک‌ها استفاده کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها